- La coordinació muscular, l'alumnat entrena els seus moviments per poder realitzar activitats posteriors com servir el menjar, cuinar...
- La concentració: són activitats que requereixen d'uns pasos a seguir que els permetrà a més treballar l'estructuració temporal, com per exemple agafar la safata, seure adequadament a la taula, agafar la cullera, transvasar d'un recipient a un altre, una vegada acabat el transvasament passar de nou el material a la banda esquerra de la safata i repetir tantes vegades com es vulga. Finalment guardar el més adequat posible perquè un altra xiqueta o xiquet l'agafe correctament i ja preparat per a manipular-lo.
- Preparació per a la posterior escriptura: tots els transvasaments estan presentats d'esquerra a dreta, que és el sentit de l'escriptura, perquè vagen interioritzant-ho, a més prepara els moviments de la mà, la coordinació muscular i la força perquè posteriorment siga més fàcil agafar el llapis o el color i poder escriure, dibuixar, pintar...
La forma de presentació és en safates individuals, com tots els jocs que presentem a l'aula. Com he dit per a realitzar l'activitat d'esquerra a dreta, i si són transvasaments d'aigua és necessari tot allò que puga fer falta, com els draps per rentar si cau aigua. A més hem de tindre present que els transvasament s'oganitzen i es presenten de sólid gran (faves), sòlid menut (cigrons), sèmola i per últim aigua, és a dir, hi ha una gradació que va augmentant el nivell de complicació poc a poc.
Hi ha transvasament amb cullera:
Com es pot veure a la foto organitzat des del sòlid més gran al més xicotet (faves, cigrons i sèmola)
Transvasaments amb gerra, embut i colador:
- Gerra: fem transvasaments primer amb cigrons i una vegada dominat amb sèmola.
- Embut: tracta de passar la sèmola d'un recipient a un altre a través de l'embut
- Colador: en un recipient hi ha mesclat sorra i arròs (tintat de fucsia), amb l'ajuda del colador separem la sorra de l'arròs. És un transvasament complicat, perquè es donen moltes seqüències fins que l'activitat queda acabada. Primer posar el colador en la gerra buida, passar de la gerra plena un poc del contingut al colador, anant espai perquè no caiga, moure el colador perquè tota la sorra caiga, repetir fins que no quede res en la gerra amb els dos continguts mesclats. Una vegada hem passat tota la sorra, l'arròs que ha quedat al colador posar-lo a la gerra buida, i si es vol repetir cal passar l'arròs en la gerra de la sorra. Es treballa així doncs, les seqüències temporals de manera molt pràctica.
Transvasaments amb aigua:
- El primer d'ells és el transvasament amb esponja, on han de passar l'aigua empapant l'esponja i escorrent-la en l'altre recipient. Treballem la força amb les mans i els dits.
- Transvasament amb gerra: és un transvasament com els d'abans però amb la complicació de transvasar aigua, i amb gerres de vidre, han d'anar molt més en compte a l'hora de transportar-ho i de realitzar l'activitat.
Me ha encantado la entrada. Muchas Gracias!
ResponderEliminarMuchas gracias Natalia, espero que os pueda ayudar!
ResponderEliminar